Hane eller tik?!

Nu har jag och Mr M finally bestämt oss att det blir en liten kärleksvalp till sommaren! Är så glad. Känns riktigt bra och vi har verkligen en plan nu. Hade vi inte innan.

Tyvärr är det så att M fortsätter att trilskas med att vilja ha en hane. Men en hona är det jag verkligen vill ha. Handlar inte om att en hane är våldsam, tror att om en dvärgpinscher är våldsam så är det något som har hänt som gjort den sådan, och då har inte könet så stor påverkan!

Måste ändå ta och tillägga att dyker en hane upp i min famn som omplacering så är det möjligt att han viller mitt hjärta.
Egentligen borde M vilja ha en tik, för han och hanen skulle juh bara tävla om mitt hjärta =P

Det hela handlar ju lite vad som är enklast för som en första-hund. Väger man fördelar mot nackdelar med tik så finns det så många fler fördelar. Vadå att den löper 2 gånger om året. Han står ju faktiskt ut med mig 12 gånger om året.

Nä, inse tik vs hane, ja det säger väl sig självt, TIK!!!!


*
Jenkan *


Kommentarer
Postat av:Lisa & Chloe

Oj.. jag hade missat denna bloggen *skummit* Klart du ska ha en tik! Enda gången man väljer en hane är om det står mellan ingen hund alls /hane. Fast det är ändå en hund som man ska ha 10-17 år! Men det är erat val och bara erat! (tänk bara på, hane = omogen och omöjligt att fostra PRECIS som mansfolket) :) :) :) :)

2007-02-17 @ 17:04:37

Skriv dina tankar här:

Namn:
Kom ihåg?:

E-mail:

URL:

Din tanke:

Trackback