Valplängtan

Usch.. börjar bli jobbigt.. har letat runt på massa olika hemsidor. Har hittat en superbra kull som jag skulle vilja ha en valp ifrån. Tyvärr är jag otroligt inrutad på DvärgPinscher, och kan inte se så mycket åt andra håll.. måste skärpa mig.. men rasen e gryyym =)

Jag vill ju ha en hund jag kan träna agility med samtidigt som den är liten, vilket innebär att rasen måste vara fysiskt stark. Jag menar en liten Chihuahua kan juh inte ens hoppa ner från en säng utan att bryta benen!
Men jag vill påpeka att jag ändå INTE är negativ till Chihuahua, den passar bara inte mina behov. Precis som en Smart inte passar en 5 barnsfamilj =P.
Tycker dock att det är konstigt att en Dvärgpinscher kostar ca: 10.000:- men en som är korsad med en Chihuahua kostar 15.000:-. Konstigt.. Utgångsläget förbättrar juh knappast.

Självklart vill jag inte ha en hund som en accesoar utan som en familjemedlem! En kär vän! Men jag får väl spana runt och försöka hitta en hund som passar både mej och Mr M. Det blir juh trots allt VÅR hund.. (får man vuxenpoäng då?)

* Jenkan *
www.jenkan.se


Kommentarer

Skriv dina tankar här:

Namn:
Kom ihåg?:

E-mail:

URL:

Din tanke:

Trackback