Tankeställare!

Läste denna artikeln:
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,1032005,00.html

Artikeln fick mej att fundera på:
Hur mycket är jag värd? Hur mycket behöver jag varje månad för att "klara" mig?

Alltså.. jag är inte så krävande. Utöver mina räkningar så kan jag lätt klara mig på 3000:- och ändå köpa saker till mig själv. Men självklart vill man kunna spara pengar för framtiden och det är där det hela brister i hennes fall(i artikeln)
Alla har vi ju drömmar som man vill uppfylla, vissa stora vissa små! Men de flesta innebär kostnader. Och man måste ju ha en buffert ifall något skulle hända. Och självklart skall man ha råd att gå till tandläkaren!!
Så att gå +-0 varje månad (utan att spara) är i längden ganska vanskligt. Det finns ju dem som lever utöver sina tillgångar, och dem får ju skylla sig lite själva. Men att inte ha några tillgångar alls tror jag är ganska vanligt bland oss unga.

Kände mig lite djup idag.. men det är ändå en sak jag klurat på ett tag..

Jenkan.se

Kommentarer
Postat av:Anonym

Tillgångar, vadå? Spendera på innredning och öl is the shit.com! :D

Pöss

2007-03-28 @ 23:00:16

Skriv dina tankar här:

Namn:
Kom ihåg?:

E-mail:

URL:

Din tanke:

Trackback